کیفیت هوای چهار منطقه کلانشهر مشهد امروز «پاک» است (۱۴ خرداد ۱۴۰۳) تغییر ساعت آغازبه‌کار دستگاه‌های اجرایی مشهد و خراسان‌رضوی از سه‌شنبه (۱۵ خرداد ۱۴۰۳) اجرای پروژه تعریض پل شهید باهنر در محور جاده سرخس - مشهد تدوین «مدل جریان‌سازی اجتماعی» برای رسیدگی به معضل طلاق| ظرفیت‌های مختلف برای کنش‌گری اجتماعی بسیج می‌شوند عدالت فضایی، زمینه‌سازِ رسیدنِ شهروندان به توسعه فردی هوای کلانشهر ۵ منطقه مشهد امروز پاک است (۱۳ خرداد ۱۴۰۳) پیگیری دغدغه شهروندان مشهدی درباره بوی بد استخر بوستان کوهسنگی زمان بهره‌برداری از ایستگاه مترو باب الجواد (ع) مشهد اعلام شد+اینفوگرافی شهروند خبرنگار | درخواست قطع درختان خشک شده چنار در بولوار فرهنگ مشهد + پاسخ شهروند خبرنگار | درخواست افزودن اتوبوس در مسیر روزبازارهای محدوده جاهدشهر و الهیه مشهد + پاسخ جمیله علم‌الهدی در دانشگاه فردوسی مشهد: شهید آیت‌الله رئیسی نمونه و مصداق عینی جمهوریت اسلامی بود پیشرفت فیزیکی ۹۰ درصدی پروژه بولوار قمربنی هاشم (ع) و زیر گذر شهید هریری در مشهد اعزام کاروان بسیج شهرداری مشهد به مراسم سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) یاد «آتشبار ضدطیاره»| ناشنیده‌هایی از تاریخچه فلکه «ضِد» در خیابان امام رضا(ع) مشهد مترو مشهد روز دوشنبه (۱۴ خرداد ۱۴۰۳) رایگان است سرویس‌دهی رایگان اتوبوس‌رانی مشهد در روز رحلت حضرت امام‌خمینی‌(ره) و روز دحوالارض اعمال‌قانون یک‌ هزار و ۳۶۵ دستگاه خودروی حادثه‌ساز در مشهد | ۳۸ نفر در تصادفات رانندگی طی ۲۴ ساعت گذشته مصدوم شدند (۱۲ خرداد ۱۴۰۳) ۵۳ درصد حریق‌ها در مشهد منشأ برقی دارد ترافیک سنگین پیرامون حرم امام‌رضا(ع) (۱۲ خرداد ۱۴۰۳) سلیمی: پیام پویش نائب الزیاره همدلی و وحدت است
سرخط خبرها

توجه ویژه به هوشمندسازی فرآیند‌ها در حوزه خدمات شهری مشهد | راه‌اندازی ۷۴ سامانه الکترونیکی برای ارائه خدمات به شهروندان مشهدی

  • کد خبر: ۲۰۹۳۱۷
  • ۱۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۴
توجه ویژه به هوشمندسازی فرآیند‌ها در حوزه خدمات شهری مشهد | راه‌اندازی ۷۴ سامانه الکترونیکی برای ارائه خدمات به شهروندان مشهدی
معاون محیط‌زیست و خدمات شهری شهرداری مشهد از طراحی و اجرای ۷۴ سامانه الکترونیکی برای ارائه خدمات به شهروندان در هفت بخش مختلف حوزه خدمات شهری خبر داد.

مهدی یعقوبی با اعلام این خبر در گفت‌وگو با شهرآرانیوز، اظهار کرد: در حال حاضر همه فرآیند‌های اصلی معاونت خدمات شهری در حوزه ادارات کل، مدیریت‌ها و سازمان‌های تابعه آن در قالب سامانه‌های جامع و برنامه‌های کاربردی طراحی شده و کاملاً پاسخگوی نیاز بخش‌های مختلف شهرداری، پیمانکاران و شهروندان است.

وی افزود: برای هفت بخش فضای سبز و منابع آبی، امور خدمات شهری، مدیریت پسماند، آتش‌نشانی، ساماندهی مشاغل شهری، آرامستان‌ها و محیط‌زیست ۳۰ سامانه و فرایند و ۱۰۶ زیرسامانه الکترونیکی طراحی شده که تا این لحظه ۷۴ سامانه به مرحله اجرا رسیده است.

معاون محیط‌زیست و خدمات شهری شهرداری مشهد مقدس با بیان اینکه سامانه جامع فضای سبز یکی از مهم‌ترین سامانه‌های طراحی شده در این حوزه است، اظهار کرد: درخواست امداد گیاه، قطع درختان در کمیسیون ماده ۷، سامانه باغ خاطره و زندگی، درخواست تسهیلات تشویقی برای آبیاری درختان و درخواست کاشت نهال غیرمثمر خدماتی است که در این سامانه به صورت الکترونیکی و غیرحضوری به شهروندان ارائه می‌شود.

یعقوبی خاطرنشان کرد: نزدیک به ۱۰۷ کیلومتر خط انتقال، ۱۶۳ کیلومتر شبکه توزیع و ۱۵ مخزن و ۱۳ ایستگاه پمپاژ داریم که کنترل دبی، روشن و خاموش کردن چاه‌ها و حجم آب داخل مخازن از طریق سامانه هوشمند انجام می‌شود و در تصفیه‌خانه چهل بازه نیز همه فرآیند‌های مربوط به تصفیه آب مانند آنالیز پارامتر‌های کیفیت و سایر بخش‌های تصفیه‌خانه به صورت هوشمند صورت می‌گیرد.

یعقوبی ادامه داد: علاوه بر بررسی وضعیت و پایش میزان آلاینده‌های زیست‌محیطی توسط سامانه جامع الکترونیکی، پردازش اطلاعات درخصوص خودرو‌های دودزا و اخطاریه و اعمال قانون نیز به صورت هوشمند انجام می‌شود؛ همچنین بخشی از امور خدمات در اداره کل نظارت بر خدمات شهری شهرداری مشهد با دو سامانه برخط AVL و مبنا رتق و فتق می‌شود، در AVL همه ۵۰۰ خودرو و ماشین‌آلات خدمات شهری و حمل پسماند و... به صورت لحظه‌ای نظارت می‌شوند و سامانه مبنا نیز یک سامانه هوشمند برای نظارت بر کار پیمانکاران خدمات شهری در نظافت و جمع‌آوری زباله است.

وی همه فرایند‌های مربوط به سازمان پسماند شهرداری را برخط و الکترونیکی دانست و عنوان کرد: ۶نرم‌افزار موبایلی صفر تا صد کار جمع‌آوری پسماند خشک از منازل شهروندان را برعهده گرفته‌اند، علاوه بر این در سامانه جامع مدیریت پسماند همه درخواست‌ها در این حوزه از شارژ کارت تردد خودرو و درخواست انواع خاک گرفته تا تشکیل پرونده الکترونیکی پیگیری می‌شود.

معاون محیط‌زیست و خدمات شهری شهرداری مشهدمقدس یادآور شد: در سازمان‌های آتش‌نشانی، آرامستان‌ها و ساماندهی مشاغل شهری نیز به فراخور درخواست‌ها، سامانه‌های هوشمندی طراحی شده که با استفاده از آن‌ها، کار بررسی و پیگیری درخواست‌های شهروندی به صورت غیرحضوری و برخط به سرعت انجام می‌شود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->